Blåsning

4kommentarer

När jag körde hem från jobbet idag på morgonen blev jag stoppad i en poliskontroll, körkort och nykterhetskontroll. Polisen frågade var jag var påväg och när jag berättade att jag var påväg hem från mitt nattjobb så undade han lite var jag jobbade och så. Trevliga poliser som måste ha varit väldigt morgonpigga för klockan var bara några minuter över sju.
 
Nu är det kallt om nätterna, jag frös inatt trots knästrumpor och långtröja. Får nog bli långkallingar nästa arbetspass, men det känns lite dumt att börja med dem redan, men vad gör man när man är en fryskyckling. Flera av mina arbetskamrater svettas och frustar om nätterna i kortarmat och uppkavlade byxor. Det kallas visst övergångsåldern, inte utan att jag också längtar dit då kanske man skulle kunna blir normaltempurerad.
 


 
Hoppas ni haft en trevlig helg :-)

4 kommentarer

Viktkamp

09 Sep 2012 22:09

Låter som mig och mina kollegor, jag fryser som en tok!

Herr Nilssons Fru

10 Sep 2012 14:49

opps..här slank jag in:)
Kallt på nätterna? inte här, eller inte speciellt, jag sover med fönstret öppet fortfarande och de e bara skönt. Sista dagarna har varit ren sommarvärme dagtid också:) gutt

Kramiz

Ama de casa

10 Sep 2012 16:25

Här börjar det också bli lite svalare. Dom två sista nätterna har vi kunnat sova utan AC :-)

Anonym

10 Sep 2012 21:00

usch det börjar bli svalare nu men än så har jag inte skrapat rutor som tur är.må gott

Kommentera

Publiceras ej