Bilbesiktning

5kommentarer

Då har den blå varit och fått sig en rejäl koll, alla delar som gick att skaka och vibrera på har fått sitt. Det har knackats och bankats på all plåt, alla slangar och annat som kan rosta eller av någon annan anledning gå sönder har noga synats med ficklampa. Har man en bil av årsmodell 88 så måste ju bara något vara trasigt så till slut så tyckte han att det nog var lite glapp i en styrled så det var lika bra att jag bytte den. Men annars var allt mycket bra och jag skulle vara stolt som hade en sååååååå gammal bil i det skicket. Så då får jag ju vara det. Jag kan ju känna mig helt säker denna gången på att det inte missats något i alla fall, så utöver styrleden lär det inte dyka upp några överraskningar förhoppningsvis till nästa gång.
 
 
 
Nu håller vi tummarna för att det där busvädret
som skulle drar in över Sverige
blir stoppat i tullen :-)
 
 
 

5 kommentarer

Ama de casa

21 Sep 2012 09:25

Grattis till att du har en sån guldklimp! :-)

Inger Maryissa

21 Sep 2012 18:56

kan tänka mig det känns skönt att det gick bra med bilbesiktingen
Ja, man skulle önska att detta busväder de har lovat blir stoppat :-)
Men här har det börjat regna nu...så det har antagligen slunkit in :-)
kram och ha en fin helg ändå

soffie

21 Sep 2012 21:22

jag avskyr att åka på besiktning det är värre än att gå till doktorn tyv´cker jag;(va skönt att det gick bra ha nu en underbar helg:)

Ailas

21 Sep 2012 21:58

Fin bil du har! Min (modell 2000) är just nu på bromsbyte. Undrar vad det kostar.

Kan bara rapportera att tullen dessvärre misslyckades, fast ja... det visste du nog vid det här laget.

Kram

Veiken

21 Sep 2012 22:09

Vi kan inte ett enda dugg om bilar, så vi vågar inte köra sådana guldklimpar som du har! Jag vill bara att bilen ska tjäna mig i vått och torrt! :)
Tullen, har sovit den senaste tiden tror jag!

Kommentera

Publiceras ej