Turist i min egen stad

3kommentarer

Igår innan nattens jobb så var jag på trevligheter med barnbarnet Linneas klass, de hade en guidad tur på 13 olika sevärdigheter på självaste Trossö. Fyra och fyra stod eleverna på de olika posterna och berättade om stadens historia och de olika byggnaderna som vi fick se. De var mycket duktiga och pålästa. Bra initiativ av lärarana på skolan tycker jag eftersom det ger eleverna en bra kunskap om staden och att få prata inför grupp.


Här sitter mitt barnbarn och hennes kompis Julia utanför Klockstapeln
som var deras uppgift att berätta om.



På Stumholem står denna vackra fyr, eleverna berättade dess historia


Utanför Amiralitetskyrkan står Gubben Rosenbom med fattigbössan


Måsarna gillade oss när vi satt och fikade

Blir ni nyfikna på min stads historia så
ta er gärna en tur till Karlskrona i sommar.

:-)

3 kommentarer

Ailas

01 Jun 2012 18:51

Mer sånt i skolorna! Mycket mer sånt i skolorna. Det är kunskap som engagerar och sitter i, samtidigt som de får träna på praktisk kommunikation.

Som vanligt illustrerar du med vackra bilder!

Trevlig kväll på Öland. :)

Kram

Anonym

02 Jun 2012 20:50

å va roligt att åka på en intressant utflykt:)

mimmione

06 Jun 2012 17:51

japp ska vi faktist sonen bor numera i Karlkrona och jobbar i Ronneby, han ville ha sällskap när flickvännen ska upp till sina föräldrar i Gävle en månad då kommer vi, vi kankse ses

Kommentera

Publiceras ej