Hjälpsam

3kommentarer

Mormors stora kille W han hjälper alltid till med det mesta och när det gäller att göra sallad håller han sig alltid framme. Sist när W och lillasyster N skulle hjälpa mig med salladen så kan jag utan att luras allt för mycket säga att det mesta av gurkan hamnade i deras gurkkross och inte i min salladsbunke. När jag flertalet gånger påpekade var gurkan skulle vara så tittade de storögt med fullproppade munnar samtidigt som de nickade åt varandra. Så när nu denna lille hjälpsamme herre välvilligt erbjöd mig sin hjälp med salladen igår då vi skulle grilla så sa jag att det fick han gärna göra om han lovade att inte äta upp allt själv. Kan man hålla sig för skratt när denna lille gosse tittar på mig och säger samtidigt som han håller en liten körsbärstomat mellan tummen och pekfingret " Mormor, jag lovar att inte äta upp denna lilla godingen". Jag hann knappast inte vända mig om innan frestelsen blev alldeles för stor....



Hoppas du haft en trevlig helg!

:-)

3 kommentarer

Selma

05 Jun 2012 06:13

Lite grönsaker unnar man dem ju ändå även före maten.

Ailas

05 Jun 2012 09:12

Hahahahaha, tack för morgonens skratt!



Solen skiner, lite blygt visserligen... men jag hyser gott hopp om en stunds trädgårdsarbete.



Önskar dig en underbar dag och skickar en varm kram!

Anonym

05 Jun 2012 20:46

hihihi :) va fin han är

Kommentera

Publiceras ej