Nattens djur

2kommentarer

Regn hela natten, så det har blivit många mil på mörka regnvåta vägar. Paddor, rävunge och rådjur med kid har vi fått dela väg med inatt. Rävungen var för rolig då han hoppade och lekte efter små nattfjärilar som han såg från bil lyset, men det var ingen vanlig rävunge för den var väldigt ljus nästan silverfärgad med en liten vit tipp på svansen. Vi stannade bilen för att titta på när han busade runt.  Man blir lite sugen på att plocka med sig en liten rävunge hem när man ser de så där ute i det fria, men jag tror inte Gozzi skulle bli så glad då. Inte för det, alla djurungar är ju söta till och med vildsvinets små kultingar är ju väldigt söta.


Man har rätt att känna sig lite hängig i regnrusket

Just nu så sitter jag här nöjd och belåten efter en stor tallrik med kantareller :-)
skulle bara kolla läget i skogen då jag var ute med hunden en runda
och det var alldeles fullt av gula godingar över allt.
Så en bajspåse (man tager vad man haver) full av skogens guld fräste på min plåt en stund senare.
Så vad finns det mer att säga än att
vi var blöta men mycket nöjda över promenaden :-)

2 kommentarer

soffie

30 Jul 2011 23:34

å va kul att du hittade så mycket kantareller,

här i Karlstad har regnet hållt sig borta i flera dagar men nu på kvällen blev det regn,

kram å hoppas solen tittar fram hos dej snart,

AnnaKK

31 Jul 2011 09:17

På vintern har vi ju i regel fullt med rävspår kring huset, men så här års vet vi inte hur det är med den saken. Men man får väl ändå anta att den eller de stryker omkring här nu också!? Och det är helt okej så länge de fångar möss och råttor - men de ska ge sjutton i mina ekorrar! :-D



Jag har aldrig varit med om maken till kantarellväxt - plockar en eller ett par liter om dagen utan att gå särskilt många hundra meter hemifrån. Det är nästan så man börjar bli lite trött på svampdieten faktiskt... <:-)



Ha en skön söndag! Här regnar det faktiskt inte idag. :-)

Kommentera

Publiceras ej