Till Mormor

5kommentarer

Jag har en bok som jag ofta tar fram och läser ur. En bok som är till mormor. Min dotter gjorde den till mig och hur många gånger jag läst den från pärm till pärm vet jag inte.
Men det är väldigt ofta.
Boken börjar med texten "En bok om oss W och N till våran underbart älskade mormor". Där finns även små berättelser, foto på mina barnbarn, verser och mycket mera. Man blir så glad och betydelsefull av att få läsa dessa fina rader.
Där finns även en dikt.

En mormor

När mamma vill ha råd har mormor ofta svar
för hon kan ösa ur all kunskap som hon har.
Hon ställer ofta upp när kaos hopar sig,
för barnbarn gör det svårt att bara säga nej.
När barnbarn växer upp finns mormor där
som stöd.
Sin kärlek och sin tid hon ger i överflöd.
Och fast det sällan sägs är tacksamheten stor
att ha en sådan skatt som mammas goa mor.


En stolt storebror pussar på lillasyster

Så det gör inget om det är kallt och snöigt ute,
för i mitt hjärta glöder en värme som får våren att snart sätta fart.

:-)


5 kommentarer

Marie-Louise

22 Feb 2011 22:02

Vilken underbar gåva att få och dikten är så sann. Jag förstår verkligen att ditt hjärta blir varmt när du läser ur den boken. /Kram

Ailas

22 Feb 2011 23:20

Så underbart. Den boken ska du läsa varje dag, det skulle nog jag göra också. Helt bedårande bild också... mitt hjärta smälter i kvällen sen sena.



Hoppas att du sover gott i natt.

Kram

AnnaKK

23 Feb 2011 07:55

Vilket gulligt foto - och en sån underbar bok och vers och allting!! :-) Värmen i detta inlägg räcker ända hit, och det tackar jag för för ute är det på tok för kallt idag igen. <:-)



Nu minns man ju snart inte längre när det var en plusgrad senast!? Men jag tittar på fotot av dina barnbarn en gång till, och tänker att puss är bättre än plus! :-D

soffie

23 Feb 2011 21:04

å guuu vilket vackert foto,och dikten så fin den är,

¨kram

Annelie

24 Feb 2011 13:18

Den är du så värd!! Tack tack tack för allt stöd och hjälp du ger oss!! Kram kram

Kommentera

Publiceras ej