S+S=S

3kommentarer

Nattens storm som då står för det första s;et och som en del av detta blev det även strömavbrott som då står för det andra s,et. Summan av detta blev svinkallt. Nu, bara för en stund sedan kom strömmen tillbaka och det goda teet som nu står här bredvid mig smakar underbart. Inte för det, jag har fått te innan idag som jag tiggt till mig på min färd genom dagen. Man får ju passa på :-). Det har blåst hela natten och det har brakat och knakat i skogen. Rutor har skallrat och saker har blåst omkring. Konstigt nog var jag ledig och det tillhör inte vanligheten. Min arbetskamrat och jag har jobbat oss igenom de flesta stormiga nätter. Dagen har annars bjudit på solsken och Gozzi har fått springa lös en stund och det uppskattades kan jag lova. Nu ska snabeldraken fram för Greta garn och Ludde lump ska få sig en resa.


Tända ljus fick det bli när strömmen sviker

:-)

3 kommentarer

Ailas

08 Feb 2011 19:20

Undrade just hur du hade klarat stormen! Så skönt att strömmen är tillbaka, så att du kan bygga på elräkningen igen. :) Förstår att det smakat extra gott med hett nu!



Här var det lugnt, inga stora vindar vad jag kunnat förstå. Solsken under dagen, förutom på Bilprovningen, för jag måste byta avgasrör... :(



Ge Gozzi en kram från mig!

Per-Anders

08 Feb 2011 19:49

Här uppe i norr har det varit en fin vinterdag med strålande solsken och blå himmel. Det blåser en del men inte så mycket som det uppenbarligen gör söderut.

Woonie

08 Feb 2011 20:20

fin blogg :D

Kommentera

Publiceras ej