Övergiven

4kommentarer

John Blund är en svikare som låter mig ligga vaken trots att jag borde sova. Men det kommer en dag då jag ska ge igen. Då kan han stå där och truga, jag ska minsann inte sova hur mycket sovpulver han än stör ut, hur vackert han än sjunger eller hur gott än den varma honungsmjölken smakar. Kanske begär jag för mycket med tanke på hur mycket han har haft att göra i natt med alla som ringt på larmet och varit vakna och oroliga. Han ligger nog själv och sover på ett grått moln och där med skymmer solen som någonstans där uppe lyser med sin frånvara.


En drömmande piga från Blekinge Museum kan alltid pigga upp en trött farmor

Man ska aldrig sluta hoppas!

4 kommentarer

Ailas

27 Feb 2011 15:01

John Blund kan vara lite nyckfull, men jag bryr mig inte så mycket om honom. Sover jag dåligt en natt, så då brukar jag ta igen det nästa... En natt trotsade jag honom helt: Fick för mig att läsa ut en bok jag höll på med. Gjorde det också. Somnade halv 6... Haha, där fick han. :)



Kram

Marie-Louise

27 Feb 2011 16:16

Är det svårare att somna/sova efter en orolig arbetsnatt än en lugn arbetsnatt kanske? Många tankar som snurrar runt innan du kommer till ro.

En underbar liten drömmande piga :)

Per-Anders

27 Feb 2011 20:31

Under årens lopp har jag periodvis haft en något ansträngd relation med John Blund. Men nu för tiden är min sömn jämn och god.

maria

27 Feb 2011 21:10

det är så jobbigt när man inte kan sova, speciellt när man behöver...hoppas du mötte john blund sen..



ha en fin kommande vecka :)

kramar fina du

Kommentera

Publiceras ej