Oj va det töar!

3kommentarer

Nu går det undan med snönsmältningen, det har töat jättemycket idag. Man ser stor skillanden runt träd och buskar och på ängen utanför huset. Skaren håller fortfarande för W men jag höll mig på fast mark medan Gozzi han lekte på ängen. Idag blev det sista pulkåket på vägen till skogen för W,s del för nu är det bart på vissa ställen och det blev väldigt trög att dra pulkan. Så i morgon blir det ståbrädan till vagnen, eftersom det är en bit att gå. En vecka i sträck med barnbarnen i morgon och det kommer att bli väldigt tyst att komma hem. Gozzi kommer nog att sova i flera dagar.
Men först så blir det skogen och lite annat innan jag styr kosan någon gång på eftermiddagen mot K-krona.


Gozzi busvisslar på en av löptikarna som bor intill. (tur han nöjde sig med det)

Idag har Gozzi fått springa lös en stund, ojjjjjjjjj vad det gick undan.

Ny månad och en kort sådan!

:-)

3 kommentarer

soffie

02 Feb 2011 11:29

va fin din hund är vad är det för ras ?

Han vill nog gärna häls apå tikarna kan jag tänka mej;)

dripp dropp hos mej med idag:)HÄRLIGT!!!!!

Ailas

02 Feb 2011 12:32

Töat har det gjort en del här också, men det finns ju mycket att ta av på sina håll. Min halvskuggiga tomt till exempel. SMHI visar risk för både regn och snö framöver, men just nu skiner SOLEN. Får ta en stund i taget.



Kul att Gozzi fixar språnget nu igen! Jag kan riktigt se honom...!



Kramen

Annelie

03 Feb 2011 12:14

Tack mamma för all din hjälp här och det kommer bli tomt utan dig i mitt hus!! Kram kraaaaammm

Kommentera

Publiceras ej