Funderingar på jobbet

5kommentarer

Läste i dagens tidning om undringar och frågor som personer ställt till flygvärdinnor. Flygvärdinnan som fått frågan ställd till sig berättade om den mest ovanliga frågan hon fått av en dams funderingar.
- Damen undarade om trycket i öronen påverkades av om askoppen i armstödet är stäng eller öppen.
Hade varit kul att veta vad hon svarde på den frågan. Den vanligaste frågan som brukade ställas var om de kunde öppna fönstrena lite eftersom det är så varmt. Det fattar ju till och med jag som inte flygit mera än några få gånger i mitt liv, att öppna några fönster vore nog ingen bra idè och askoppsfrågan behöver nog inte ens kommenteras.
Började fundera på om jag själv hade någon rolig fundering som någon ställt på jobbet. Det som kom upp bara så där var ju damen som hade en trasig telefon. Jag undrade om hennes telefonnummer och så ringde jag till henne hemtelefon från vår jobbmobil för jag ville kolla om det gick fram någon signal. Då säger damen från sin säng. " De svarar nog ingen för de ligger säkert och sover". Ingen fråga kanske men roligt var det :-)



Har du något kul att berätta?

:-)

5 kommentarer

soffie

08 Feb 2011 22:18

fin bild,hahaha jag läste med det där man kan ju undra om folk är dumma eller om de är så flygrädda så de frågar så dumt?

kram

Marie-Louise

09 Feb 2011 14:26

Frågorna är nog lite dumma ibland, eller så frågar de innan de hunnit tänka efter ;)

Ja något knasigt ska jag väl kunna komma på, måste fundera lite bara, återkommer :)

mimmione

09 Feb 2011 17:10

på mitt jobb får man massor, massor, massor en liten treåring sa till mig en gång när solen lyste ute, hon strålade ikapp med solen och sa "Ing-Marie, det är väder ute"

Woonie

09 Feb 2011 19:08

Sv: vad kul att du tkr de :D

Spanaren

13 Feb 2013 14:33

Wow så fin bild/kram

Kommentera

Publiceras ej