Drömmar

3kommentarer

För någon natt sedan hade jag en konstig dröm. Jag var på väg hem från min dotter och där passerade jag en träbro. De hade avverkat skog intill träbron som de hade staplat upp med stockrullarna utåt. När jag skulle passera träbron så hade två stockar lämnat traven och rullat ut på bron. Jag stannade bilen på bron för att rulla undan stockarna då hela traven gav vika. Över min bil så att både bro och bil hamnade i ån. Där stod jag och såg min älskade B-rolle försvinna ner i det kalla vattnet. Jag fick sådan sorg och upplevde en sådan smärta i hjärtat medan tårarna rann. Till sist såg jag bara det blå taket flyta iväg med strömmen.  Det låg ett hus intill och där ringde jag på. Två damer öppnade med min portfolio i handen, "där är du ju" sa en av damerna. Till saken hör att den portfolio de höll i handen var mitt slutarbete i bild då jag läste till personlig assistent. Enligt dessa damer hade jag sökt ett jobb och började intervjua mig samtidigt som de tittade i min bildmapp. De skrattade och gjorde narr av mina bilder som jag valt ut och ifrågasatte hur jag hade tänkt där och hur jag skulle kunna använda det i mitt arbete som jag sökt. Något förvirrad över situationen och deras sätt gjorde att jag började försvara min tanke ang bildarbetet. Jag vaknade något fundersam och har försökt att analysera vad drömmen kunde ha för någon innebörd.
Något förvirrad är jag allt fortfarande!


Så kan man ju drömma sig bort också

Så var det måndag igen
och snart är det åter tillfälle för nya drömmar att tolka :-)

3 kommentarer

Marie-Louise

08 Feb 2011 10:10

Vilken knepig dröm. Jag är inge bra på drömtolkning men nog borde drömmen betyda något. Frågan är bara vad...

Ailas

08 Feb 2011 12:10

Uh vilken otäck dröm! De flesta sådana där drömmar kan vara helt tydliga när man vaknat, men försvinner ganska snabbt ur medvetandet. Du har tydligen drömmen fortfarande kvar!



Jag har ingen aning om vad drömmen skulle kunna betyda, men kanske att du var spänd inför något just då?



Jag är lite spänd idag, ska till Bilprovningen med min lilla Polo.



Hoppas att stormen inte stört dig, förresten... Läste om eländet på morgonen.



Kram

Mimmione

08 Feb 2011 14:09

drömmar är konstiga man måste inte analysera allt men kanske är du rädd för att mista din bil

Kommentera

Publiceras ej