Blekinges kyrkor

4kommentarer

I Blekinge finns det fyrtioåtta kyrkor. Författaren Lasse Larsson har gjort en vacker bok med alla fina kyrkor fotograferade och i anslutning till varje kyrka finns en kort text som berättar vad som hände i Sverige och världen vid tiden för kyrkans tillkomst.



14 av 48 kyrkor har jag besökt så jag har några kvar. Kyrkan som syns här på omslaget är Bräkne-Hoby kyrka, det sägs att denna kyrka är Blekinge mest beskådade kyrka med sitt läge vid E22.

Hoppas alla haft en trevlig Alla Hjärtans Dag :-)

4 kommentarer

Ailas

15 Feb 2011 11:54

Hej! Jag är inte så värst religiös, men älskar att besöka kyrkor. Både hemma och utomlands. Om Peterskyrkan i Vatikanen var den flottaste jag upplevt, så finns det massor med underbara och mysiga småkyrkor som skapar en helt annan stämning.



Hoppas att du får en trevlig dag. Själv är jag lite krasslig i halsen och så fryser jag också... :(



Kram

Marie-Louise

15 Feb 2011 14:18

Vad spännande :) Jag är inte religiös men jag gillar kyrkor som byggnader, det är oerhört vackra byggnader oftast.

Sanna

15 Feb 2011 19:55

hejsan vad fin blogg du har och bilder! Du vet vem jag är, jag är Nea och Williams kusin:) kolla gärna in min blogg.



kramar♥

soffie

15 Feb 2011 21:57

å en sån bok skulle passa mej som älskar kyrkor,jag åker till varenda kyrka jag ser och går in i dem om de är öppna,va roligt då har du en del kvar att besöka då:)

kram

Kommentera

Publiceras ej