Bullbak och fisksoppa

5kommentarer

Idag så kravlade jag mig ur sängen alldeles förtidigt, men vad gör man inte för att hinna plocka undan dammråtttorna och sätta degen på jäsning medan lurvetass får läsa morgontidningen. Förberedelserna inför kvällen med brudarna och den puttrande saffransgrytan, innan jag jag drog på möte, så att allt skulle vara klart tills det knackade på dörren vid 18-tiden. Alltid lika kul när huset fylls av dessa underbara skrattande och glada vännerna. Det finns inte ett vitaminpiller som ger den verkan som dessa brudar. Fiskgrytan smakade underbart och vaniljsaffransbullarna till kaffet slank ner utan motstånd precis som jag kommer att glida ner i sängen nu, mätt och belåten med ett leende på läpparna.


Det blommar i krukorna

Hoppas din dag också varit bra!

Sov Gott :-)

5 kommentarer

♥ Carina ♥

08 Dec 2011 00:22

Fler än jag som är nattuggla ;)

Gonatt kramen Lotta!

AnnaKK

08 Dec 2011 09:56

Oj, vilken fest så där mitt i veckan! :-D Härligt!!!



Här händer inte för mycket om dagarna nu, men det kan väl vara fullt tillräckligt "spännande" (eller snarare nervpåfrestande...) att försöka fixa julklappar, kläder till julbordet på lördag och lite annat smått och gott som också har med den stundande julen att göra. Tur man inte ska behöva tänka på lucia också, som när ungarna var små och det var lussetåg på minst tre ställen som gällde. Phu!



Ha en fin torsdag också!! :-)

Ailas

08 Dec 2011 19:20

Härligt, härligt, precis så där ska det vara. Ofta.

Här har jag haft riktiga långluncher, så jag vet verkligen vad vänner betyder.

Kram!

soffie

08 Dec 2011 21:46

å va härlig färg på din kaktus, va roligt att träffas så å käka lite å tjöta:), kramen

Marie-Louise

09 Dec 2011 07:59

Vad härligt med en kompiskväll :)

Min kaktus börjar få knoppar såg jag nu - jag gick och kikade när jag såg att din blommade :) Kram

Kommentera

Publiceras ej