Barnbarnsbesök

4kommentarer

Igår så dök de upp de små barnbarnen, föräldrarna kämpade upp för backen med kläder, blöjer, välling och massor av annat för att de små skulle kunna stanna här hos mig i några dagar. Bilen fick de ställa nere vid stora vägen eftersom jag inte har någon farbar väg till huset längre. Tanken var att jag skulle åka till barnbarnen men eftersom Gozzi inte får åka bil ännu så fick det bli så här. Medan Gozzi ligger på rummet och undrar varför han inte får vara med så stojas det och stimmas i massor. När de stora barnbarnen kom från skolan så blev det full fart. Det är precis som förr i tiden, jag har samma ålderskillnad mellan mina som det är mellan alla barnbarnen.  Fattar inte att det var så längesedan som huset var fullt av små barn.


Lilla N

Dotter ringde för en stund sedan och undrade hur det gick, hon tyckte det var väldigt konstigt att vara utan barnen. Men hon kan vara helt lugn, jag har läget helt under kontroll. De tog tåget till Göteborg idag för att vara iväg ett par dagar, så må tro de ska sova länge i morgon :-).

Nu ska vi kolla på lite barnprogram innan välling och sängen väntar.
Så hoppas vi på sol i morgon också naturligtvis,
medan jag ändå är igång och önskar så vill jag inte
ha ont i halsen och känna mig febrig längre.

Ha en bra kväll och
glöm ej att heja på rätt idol ikväll!

:-)





4 kommentarer

Marie-Louise

26 Nov 2010 19:26

Vad mysigt att få rå om barnbarnen :)

Svar: Det finns en "länk" knapp på din blogg.se sida,högt upp i menyn och ser ut som en länk/kedja. Du kopierar min bloggadress och med hjälp av länk/kedje knappen kan du länka in det i ett ord. Jag vet inte om du blev så hjälpt av den här konstiga förklaringen.

Du får vara med i tävlingen ändå :) det är helt okej.

Trevlig helg.

Ailas

26 Nov 2010 23:19

Så gosigt ni har det! Pass på att mys så mycket ni kan nu. Synd bara att inte Gozzi får vara med också.



Jag är mätt och belåten efter restaurangbesöket. Ska lägga mig och läsa strax, tänkte bara bloggvandra lite först och se vad folk haft för sig sen sist. Alltid lika kul!



Om Idol bryr jag mig inte alls. Du har väl sett min kinesiska idol på bloggen? Han tycker jag är enastående.



Varm kram!

soffie

26 Nov 2010 23:36

men å va härligt att ha barnbarnen hos dej vilken underbar mormor du är.

kram

AnnaKK

27 Nov 2010 08:34

Hejsan!



Hoppas både barnbarn och mormor (och Gozzi, så klart!) har sovit gott i natt - och att du dessutom har fått vakna upp utan feberkänsla och halsont!! :-)



Jag önskade så innerligt att Linnéa skulle få fortsätta vara kvar i Idol, men det hjälpte tyvärr inte... <:-)



Ha en mysig dag med barnbarnen!!! :-)

Kommentera

Publiceras ej