Roy Orbinson

4kommentarer

Medan tonerna från den svarta riddaren Roy Orbinson klingat ut i rummet har jag och dammtrasan kollat runt lite. Det är nog inte städa jag först tänker på då jag hör hans ljuva röst utan mera en gammal Volvo Amazon som min kompis kille hade. Sittande i baksätet, fnittrande och med massor av planer satt vi där i en bil som var klädd med vit plysch och med vita kuddar runt oss. Roy Orbinsons alla låtar snurrade på ett band och ibland sjöng föraren med och förstörde stämnigen. Doften från de gröna granarna som dinglade hängde framme på backspeglen dyker upp med musiken.  ....och så var det kväll efter kväll mil efter mil .....



Medan magnolian står i full blom så dansar jag ut i solen för att möta sommaren!

:-)

4 kommentarer

mimmione

27 May 2010 16:00

Jag åkte ford transit, och i vår bil var det nog sommaritder som lät....härligt med lite nostalgi ibland, ska kolla upp lite nostalgi på spotify

mimmione

27 May 2010 16:04

mimmione

27 May 2010 16:05

kom på att det var snowstorm med sommarnatt och inget annat det svävar just i mina öron

Sofie

27 May 2010 23:45

Jag såg den vackra fullmånen nu under kvällsrundan med Moltaz, den var magnifik... Vacker Magnolia... Sov så gott trots fullmånen, kramar Fia

Kommentera

Publiceras ej