Ringduva

1kommentarer

Nu har jag kommit fram till att det är en ringduva eftersom hon har en vit halsteckning och vita vingband vilket övriga duvor inte har. Två små ägg som hon ska ruva på i 17 dagar. Ungarna föds sedan upp på en speciell "krävmjölk" som duvor har. Ringduvans läte låter som "men gå då, ändå".


Ringduvans vita halsteckning syns väl på denna bild

Vilket underbart väder det varit idag. Solen har varit framme och det har varit 20 grader. Jag tog av mig och satt i bara linnet medan jag fikade och det var tur att ingen såg mig för jag är vitare än en albino. Så har gräset blivit klippt och det tog sin lilla tid för jag fick tömma uppsamlaren ofta. Nikon fick komma ut och rasta sig lite medan jag höll ett vakande öga över duvan.


Massor av blommer växer det, både där det ska och inte ska.

Nu ska jag dricka en stor kopp med te medan jag läser på lite om mina duvor.

:-)

1 kommentarer

Jessica - Du vet att du vill kolla!

17 May 2010 21:58

Yes, ja är kanon nöjd med mig kamera :P Men har inte lärt mig den än..

Kommentera

Publiceras ej