Ormar

1kommentarer

Det sägs att vintern med sitt tjocka snötäcke gjort det möjligt för ormarna att klara sig bättre. Det är inte bara ormarna utan även andra småkryp som tex fästingar som gottat sig under det skyddande snötäcket. För min del så har jag inte sett några ormar eller ökning av fästingar. Jag tycker det är sällan man ser några ormar nu för tiden. När man var barn så minns jag att det låg ormar och solade över allt. Min farfar han blev skogstokig då han såg en orm. Jag minns en gång då de grävde dike intill slåttervallen när en orm kom ålande. Han svor och levde rövare och inte nog med detta han började slå med spaden och slutande inte förrän ormen låg hackad i småbitar. Så var det varje gång. Man kan ju hoppas på att myggor, flugor och knott druknat i all snö.
Lite snö och svinkallt, det är döden för småkrypen.



Sommarmedaljens baksida är flugor, myggor, knott och slemmiga ormar!

...och för er som snart ska stiga upp
och har en lång arbetsvecka framför er kan jag bara säga
JAG ÄR LELELELEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDIG hela veckan lång!!!!
:-)

1 kommentarer

Annelie m fam

24 May 2010 08:11

Jippi mamma är leeeeeedig!!!

Hmm det där med att hacka ormar känner jag igen!!

Kraaaammm

Kommentera

Publiceras ej