Klavikelfraktur

3kommentarer

Så här såg Dennis nyckelben ut för sex veckor sedan.



Nyckelbensfraktur är en skada som drabbar ca 4 % av alla vuxna och ca 36 % av skuldrans frakturer. Skadan är vanligare bland män än kvinnor. Nyckelbenet har stor läkningskapacitet och förbeningen tar ca 6-8 veckor för att läka bra. Ca 95 % av alla nyckelbensfrakturer läker så pass bra att operation ej behövs och benets hållbarhet blir lika bra som innan brottet.


Lite bilder på aktiviteter innan fraktur

Enligt Dennis själv är han nu återigen redo för att lira boll med grabbarna med lite smygstart på söndag, förstår om han varit sugen nu när han följt Triokillarna från läktaren.


Full fart igen!

Ikväll så träffas vi alla glada på Trions hemma
arena kl 19.00.
Det ska liras mot Högadahl och naturligtvis så vill vi att grabbarna gör sitt bästa för sin hemmapublik.

Lycka till!

:-)


3 kommentarer

mimmione

07 May 2010 17:14

AJ DÅ, jag har aldrig peppar, peppar brutit någonting förutom en liten, liten spricka i ett ringfinger, jag trodde jag skulle dö av denna lilla spricka, skönt att dennis är bättre, är det sonen tro?

Sara

07 May 2010 22:07

Är det din vovve med krans på bild i headern? :)

#11

09 May 2010 01:19

Enligt läkaren så fick jag spela efter 6v! Imorgon har det gått 6 veckor och 2 dagar, mer än tillräckligt har jag väntat då alltså, så nu är det bara att kötta på som vanligt :)

Kommentera

Publiceras ej