Kirskål

6kommentarer

Det hela började med ett lass matjord som jag betällde för att fylla ut det nya stenpartiet, det var ju några år sedan nu men fint blev det. Jag fick inte bara matjord utan även förmånen att bekanta mig med kirskålen, som nu nästan är helt horngubben sjukt svårt att bli av med. Under många år i omgångar har jag försökt att ta dö på de rackarna. Varje dag så fort ett litet skott var upp så var jag där med mördarespaden. Jag hackade och svor. Nu är hela stenpartiet grönt och frodigt av, KIRSKÅL igen. Men nu så har jag tänkt om. Det finns massor av goda recept att tillreda av kirskål. Så nu ska det ätas, hackat och malet, hela eller delade, kokta eller friterade. Hur bra som helst, jag behöver inte lägga halva semester eller alla fina kvällar för att kröka rygg och rensa, ingen gödning, man behöver inte lägga tid på att vattna för de står där gröna och frodiga oavsett om det är en het och torr sommar.
Skulle inte förvåna om de dog nu bara för att jag ska börja äta av dem :-)


Av pappa fick jag denna fina pelargonia

Bara säg till om du är sugen på att äta med mig!
Hihihihi....

:-)




6 kommentarer

Anonym

19 May 2010 12:07

åå så det är kirskål som kryllar i min trädgård! Ja man kanske lika gärna kan börja käka dem då eftersom att de är överallt!

Det var från oss JOhanna och Stina

19 May 2010 12:07

Susse

19 May 2010 14:36

Jag kommer gärna på kirskåls middag..:)

T I N A

19 May 2010 18:58

sv: haha, njaa. vi är ju i skolan så.. :/

Annelie m fam

19 May 2010 19:19

Hmm undra om jag har några! Kraam

Ulrika

19 May 2010 21:15

Hej och tack så mycket för din kommentar.

Ja, det är nog väldigt många som har problem med alkoholen och det är tyvärr inte många som vill prata om det.

Jag hoppas du har en fin kväll.

Kommentera

Publiceras ej