Hur kan det vara möjligt

0kommentarer

Har idag delvis varit sysselsatt med att lösa korsord. Jag är så förundrad över hur det kan gå till när man gör ett korsord. Då är det ju liksom inte bara ett korsord utan varenda tidning är full av korsord. Det lockas med lätta kryss och svåra kryss för alla typer av läsare och lösare med fina priser. Men hur får man det hela till att gå ihop. Hur kan man få det till att stämma. Jag kom ihåg när jag gick i femman, då skulle vi göra en egen tidning, denna tidning skulle innehålla lite skvaller, ett repotage, rolig historia och ett korsord. Vi fick lära oss grunderna för att bli korsordsfixare. Minns att man skulle börja i en viss hörna, minns ej vilken eftersom det var ett tag sedan jag gick i femman. Blev nästan lite uppspelt av att jag kom ihåg att jag gått i femman, så längesedan var det. Detta korsord som då var på en mycket lite yta, fick jag med konstens alla regler till att bli ett korsord. Jag har tidningen kvar och det är inte utan att jag är lite mallig över min upplaga, den första och den sista.



...och medan jag fortsätter att fundera över hur det kan vara möjligt
att göra korsord
kan jag ju passa på att lägga mig
för att fortsätta att fundera.

:-)

Kommentera

Publiceras ej