Harskutt

0kommentarer

Idag när Gozzi och jag skulle gå en runda innan hemfärd från stuga så kommer det en hare skuttande i värsta farten. Ögonen på Gozzi höll på att ramla ur hålorna, näsborrarna blev stora som tefat och ett läta som hämtades från magen någonstans fastnade i strupen av att jag beordrade honom ligg. Mellan min stenmur och grannens lada går en väg och där kom haren skuttande, jag tror att det var samma galna hare som förra året kom springande in på tomten och tänkte gena in i ett tält när han fick syn på oss. Man kan inte säga annat än att det är djurrikt på Öland.


Helt slut efter rusningen

Igelkotten hade varit framme i natt och ätit av Gozzis mat, den hade lämnat sitt visitkort på gången. Jag satte ut lite extra mat och vatten nu när vi åkte.
Mycket djurskrivande har det blivit de senaste inläggen :)

Oj då!
Måste sova nu :-)

Kommentera

Publiceras ej