Utedass

2kommentarer

Vi bygger en ny trumpetarebod vid stugan.
Vi började med att åka runt för att köpa materialet till nya dasset. Två släpar fulla fick vi ihop innan vi var nöjda med vad som skulle gå åt till bygget. Tanken är att vi ska bygga det nya dasset inne i lada och såga upp delar av den ena vägge för att sätta dit den nya fina dörren som vi också inhandlat idag.
Det ska bli skönt att slippa det gamla äckliga spindelnästet. Det nya ska bli ljust och lukta gott och spindlar och andra fler än tvåbenta har inget på vårat fina dass att göra.
Massor av bilder har det tagits idag för Annelie har roat sig med min kamera. Så här kommer lite fina bilder som Annelie tagit på Byggare Bob.



Som ni ser så har det snickrats både här och där.....



.....och vi har varit så duktiga och det kommer att bli så braaaaaaaaaaaa.

Nu ska det sovas så jag orkar upp för att fortsätta greja.

Puss och Kram

:-)

2 kommentarer

2barnspappan

30 Jun 2010 15:11

Skönt att se att Byggare Bob inte ligger på latsidan! =)

Hoppas du har en härlig dag!

Ailas

30 Jun 2010 16:41

Trevligt att se hur aktiva ni är! Ska jag säga som latat mig hela dan idag... Har inte ens lagat mat, eftersom jag är fortfarande mätt efter gårdagens stora grillkalas.



Men jag litar på att ni inte sliter ut er utan unnar er även avkoppling. När det gäller dassfrågan, så förstår jag dock så väl att ni vill ha den ordnad!

Kommentera

Publiceras ej