Start!

4kommentarer

Varför ska allt gott vara så himla onyttigt?

Crisp'n crunch är en ny familj (START) gjord av en extra krispig rostad musli med inbakad luftiga puffar och frasiga cornflakes. Frosty Fruit är en smakrik energikick som ger en bra start på dagen. Den innerhåller äkta vanilj, saftiga pumpakärnor, söta bananer, syrliga tranbär och en gnutta honung.

Igår när jag var och handlade så skulle musli inköpas för den andra var slut, det är så praktiskt och bra att ha när man är i stugan. Hittade en nyhet som hete crisp'n crunch "Frosty Fruit", som smakade underbart gott.
Men hur nyttig är den på en skala?
Vad sägs om 60 g kolhydrater eller 470 kcal och 20 g fett på 100 g musli.
Så vill man ju ha lite te, en macka, ett ägg också,
ja då har man ju redan innan dagen ens börjat fått i sig hela dagsbehovet.

Så var den för god för att man bara kan hålla sig till en matsked musli.

Igår så regnade det och blåste på Öland hela dagen. Jag kan inte påstå att jag var ledsen för att jag hade att göra inne, men hunden behövde ju ut. Trots att jag inte gick någon långrunda med Gozzi så hängde det blöta kläder i hela köket. Om det nu är sant som de skriver i tidningarna så ska det kommar högsommar värme till oss.
Det tror jag på när dropparna i pannan byts ut mot svett.

Inte nog med detta, gurktjuven har varit framme igen!



Tills DNA-provet är klart, så finns ännu så länge två misstänkta.


Byggare Bob ser lite lurig ut

Eller, kan det vara.....


...Krösa-Maja

Första Juni idag!

Mot fastlandet

:-)












4 kommentarer

soffie

01 Jun 2010 22:35

hihi kul foto på din fina hund,

Vem va gurktjuven tro?

kram till dej

mimmione

02 Jun 2010 14:07

hihi hoppas du hittar den skyldige annars kanske du kan bjuda på gurkan...Start är SKITGOTT tyvärr, försöker ju, och har gått ner i vikt men när jag har start hemma är den svår att motstå..

Per-Anders

02 Jun 2010 20:59

Jag startar varje morgon med fil och flingor, och har tidigare alltid ätit Start (eller motsvarande). Nu vill jag gå ner i vikt och försöker minska på sockerintaget. Har insett att socker i maten egentligen är en vanesak som går att träna bort. Numera håller jag mig till musli utan så mycket sött i.

2barnspappan

04 Jun 2010 15:15

Råd till Byggare Bob:

Har dom inga ögonvittnen - neka! Ditt DNA kan faktiskt ha hamnat på gurkan vid ett annat tillfälle! :D

Kommentera

Publiceras ej