Rattfyllerister

1kommentarer

Enligt vägverkets beräkningar så görs minst 15 000 bilresor dagligen av alkoholpåverkade förare.
Skrämmande läsning tycker jag. Andelen trafikdödade förare som varit påverkade av alkhol har ökat under senaste åren. Det är yngre och medelålders män som dominerar bland rattfylleristerna.
Idag då jag körde hem från jobbet hade jag en bil framför mig som körde sakta så fort han mötte någon, när det sedan var fritt så ökade han på och färden gick då från mittlinjen till diket som en orm som slingrade sig fram. Man kan ju inte misstänka alla som har ett avikande körbeteende för att köra onyktra, de kan ju ha tappat något på golvet, skriva sms eller annat. Om man nu skulle ringa så hinner ju föraren nyktra till innan man ens kommit fram till polisen.
I dagens läge så skulle man ju aldrig våga gå fram och frågasätta någons körbeteende om de av någon anledning skulle stanna efter en vinglig färd.


Har du druckit alkohol har du ej vid ratten att göra!

Skulle du hindra någon som är på samma fest som du att köra om du vet att personen druckit?
Hur mycket bevis behöver man ha för att ringa polisen om någon kör vingligt på vägen?

:-)

1 kommentarer

soffie

10 Jun 2010 22:23

usch va otäckt det är med dessa fyllerister,

svar:jag är med i en tävling som Karlstads kommun ordnar den pågår hela sommaren och hittills har det släppts 125kontroller,det är en hel del priser som kommer delas ut och första dragningen är den 12Juni,

jätteroligt är det

kram

Kommentera

Publiceras ej