Morgontrött

1kommentarer

Jag har ofta funderat över varför jag är så morgontrött. Men jag tror att jag funnit lösningen. Det beror nog på att jag drömmer så mycket. Som för några nätter sedan så drömde jag att jag sökte jobb. Jag fick jobbet men inte på grund av mina betyg och erfarenheter utan för att jag kunde säga vilken färg det var på en lapp som de hade bakom ryggen. Jag gissade rätt, därför fick jag jobbet. En annan natt i veckan så körde jag buss, jag hämtade folk inne i deras lägenheter med en stor buss. Körde upp och ner i trapphusen. Som om detta inte skulle vara nog, så vaknade jag i morse efter att jag varit på bröllop, dansat natten lång med massor av mat och dryck. Inte vilket bröllop som helst utan mitt eget och jag skulle inte få veta vem jag gift mig med. Prästen sa att jag skulle få veta vem min make var när jag vaknade efter bröllopsnatten. Jag vaknade och trodde fortfarande att jag drömde, kände något bakom ryggen och jag fick nästa andnöd. Hörde någon som andades tungt och snarkade. Jag kände med handen lite försiktigt i mitt yrvakan tillstånd, reser mig upp med ett ryck. På golvet ligger Gozzi och drar timmerstockar och min säng är tom förutom mig själv då förstås. Kan ni förstå varför jag inte är utvilad på morgonen.




Härliga underbara ljuvliga sommar!

:-)

1 kommentarer

mimmione

04 Jun 2010 14:23

det klart att man inte känner sig utsövd när man dansar coh kör buss hela nätterna ;)

Kommentera

Publiceras ej