Lyckorus

2kommentarer

Den härligt pirrande sommarkänslan hänger sig ljuvligt kvar som ett rosa skimmer i mitt hjärta efter det fina bröllopet. Sovmorgon idag, men nu så snurrar tvättmaskinen för fullt. Tvätten som hängdes ut tidigare är redan torr och nästa lass hängdes just ut. Den sena frukosten ute smakade mycket bra. En runda till farsgubben med vovven och där stod det en liten påse med färskpotatis som stilla kokar på spisen. Det ska bli gott med lite dill till och en köttbit. Solen skiner från en klarblå himmel och det är varmt och gott så länge man befriner sig i solen. Pratade just med min arbetskamrat som befann sig utanför Boris lilla butik i Ullared men där var det mulet. Men de skulle vidare till Örkeljunga så hon tyckte det var bra åkväder. Blev så ressugen när jag innan idag bläddrade i en tidning, så nu har jag drömt mig bort en stund till Moseldalen. Längs den slingrande meanderfloden Mosel, från Koblenz till Trier, löper en av Europas trevligaste vägar. Eller vad sägs om Rimini i Italien eller Soppot i Polen. Vem vet.................


Det är inte bara jag som latar mig idag utan även lurvetass passar på, fast i skuggan.

Nu ska jag ut för att njuta mera av solen!

Lalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
:-)

2 kommentarer

mimmione

23 Jun 2010 15:35

Det är faktiskt mulet här i kinna med trist när man förväntat sig sol, grattis till din dotter underbart med bröllop

Selma

23 Jun 2010 16:45

Det är gott at leva sådana dagar.

Kommentera

Publiceras ej