Vadslagning

0kommentarer

Att slå vad om något är ju alltid kul och har man sedan rätt eller turen med sig så kan det ju bli en slant. När jag var yngre kunde jag slå vad om nästan vad som.  En kväll så slog vi vad om vem som kunde tjäna mest pengar på en och samma dag och på kortast tid. Redan dagen därpå skulle vi försöka håva in våra pengar, en stack till en bonde för att köra hö, en annan letade burkar och flaskor för att panta, någon skulle sälja grejor som de inte längre behövde (garageloppis) och jag plockade jordgubbar och sålde. De av oss som det gick bäst för var jag och han som skulle hjälpa bonden att köra hö. Men vann gjorde jag, mina jordgubbar gick som smör för solen och medan de andra donade med sitt så låg jag vid sjön och solade hela eftermiddagen. Den som vann fick sedan de andras förtjänst, men jag nöjde mig med äran och min egen förtjänst den gången.


Sälja röda gubbar är ett vinnande koncept, inte bara då utan även idag.

Nu är det bara några timmar kvar tills jag ska få sova.
;-)


Kommentera

Publiceras ej