Finns det ord?

3kommentarer

Underbar morgon med solsken och så då veta att man inte ska till jobbet på nio dygn. Inte vara ledig men ändå inte till jobbet. Kramade min jobbarkompis som ska ha semester och satte mig i bilen för att ta mig hem till mina kokta ägg, te och smörgås. Funderade lite över Eine och så kom tankarna över på nattens polispådrag. Massor av poliser, hundpatrull och polishelikopter, de letade efter en man i 74 års åldern som hade virrat bort sig med sin bil och som nu inte hittade hem. Polisen hade haft kontakt med honom per telefon men sedan är han spårlöst borta.
Medan jag funderade vidare så ser jag en bil i min backspegel komma närmare mig, han körde väldigt nära så en liten inbromsning från min sida så hade B-rolle suttit som kylarprydnad på hans bil. Jag ser tidningsrubrikerna framför mig "Killen utan hjärna, körde Volvon väldigt nära". Jag hör hur han gasar och beter sig konstigt. Dåre tänkte jag!. Nu råkade det var en 30 väg jag befann mig på och vad gör man då på en 30 väg. Det var just vad jag gjorde, höll 30. Efter 30 blir det 50 och billisten bakom visar tydligt sitt missnöje över min låga hastighet. När det blir fritt från mötande trafik i en miljö det ofta skolbarn rör sig, då kör bakomvarande bil upp vid min sida just innan en kurva. Han kollar på mig samtidigt som han pekande skakar på sitt huvud. Jag ler mot honom en man i 40 års åldern och han gasar iväg för att lämna ett svart moln efter. Ventilerna var nog uppe på huven och vände. Jag ser bilens baklyse  försvinna bort och jag bara önskar att ingen oskyldig blir offer för knäppskallens vansinne. Efter en mil så ser jag att det står en bil utmed vägen och huven är öppen, det ryker lite lätt och det luktade glykol kände jag när jag körde förbi vinkande och med en handfull slängkyssar körde jag hem till min frukost.

Älskar soliga morgonstunder!


Hopp-as vädret håller i sig hela helgen!

Säng säng säng........
Kan man annat än leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Puss puss!

3 kommentarer

Selma

16 Jun 2010 10:52

Vad är det med medelålders män och den irritation de får om man håller hastighetsgränserna vi skolor, dagis och vägbyggen? Härligt att det straffade sig i alla fall!

mimmione

16 Jun 2010 17:00

hämden kan ibland kännas väldigt ljuv och att synden straffar sig själv kan ju också vara ett talesätt som gäller i detta fall..

soffie

16 Jun 2010 20:41

fniss där fick han så han teg,

Vad jobbar du med?Själv är jag förskollärare/lärare,

Ha en härlig ledighet!å guuu vilken rolig bild ramlar han eller hoppar han ?

kram

Kommentera

Publiceras ej