Du har plats 54 i turordning

1kommentarer

Enligt Telia så ska företaget ge snabb service och ha en bra kontakt med sina kunder. Eftersom vi nu ska fixa till vägen och telias telefontrådar går över vägen som ett mönster på en huggormsrygen så tänkte jag att det är lika bra att lyfta av tråden då lastbilen skulle komma. Kl 08.43 så ringde jag upp teliaprivat och efter att jag styckt ett x antal gånger på knapparna så kom jag då fram till kön "du har plats 54 i turordning". Vid ett av vårens åskväder så gick vår bärbara telefon sönder så nu får jag hålla tillgoda med att sitta fast på en radie av två meter. Men jag hann blocka ur diskmaskin, torka av kakel och diskbänk, lösa ett korsord, dricka en stor kopp te, (la ifrån mig luren), hängde tvätt, mera tvätt i maskinen, tillbaka till luren. Sedan blev det nästan lite sport över att se vad jag kunde hinna mellan lurlyssnandet på turordningen. 45 minuter senare så säger rösten " du har plats 21 i kön", men skam den som ger sig. Det kan helt omöjligt sitta mer än en person på deras kundtjänst. En timme och 35 minuter senare så får jag då samtala med en Magnus som ger mig ett annat telefonnummer som jag ska ringa. Där var kön "bara" tio minuter. Efter att ha samtal med en kille som sköter tråd-ner-tagning så var jag ännu mera övertygad om att Telia har gjort sitt i mitt liv. Det skulle nästan kosta lika mycket som gruset att få trådarna bortkopplade en liten stund. Jag frågade bara lite vänligt vad mina pengar gick till som jag betalde på telefonräkningen mer än mina samtal som nästan är gratis eftersom jag sällan ringer på den fasta telefonen. De pengarna gick till service av tråd och stolpar, va bra tyckte jag för att mina trådar kan ju behöva lite service efter att lastbilen har tagit sig fram nästa vecka.

Tack Telia för en givande förmiddag tillsammans med er!



Jag hade i alla fall tur med vädret!

:-/


1 kommentarer

2barnspappan

04 Jun 2010 15:17

Tack för dina väldigt kloka ord! =)

Jag ska njuta varje sekund, tro mig. Kommer nog inte sova en blund när hon väl är här utan bara ligga och titta på henne!

Men ibland är det svårt när man vill så mycket.. :(



Önskar dig en underbar helg!

Kommentera

Publiceras ej