Vrålhungrig

5kommentarer

Kom hem från lägret för en liten stund sedan efter att jag har gått en runda med Gozzi. Jag var så hungrig så magen skrek och det kändes som om den hade rullat ihop sig som en spiral. Inte på något vis att vi varit utan mat på lägret, utan att man mera hann att känna efter nu när man närmade sig hemmet. Så nu sitter man här och njuter efter en härlig helg. Nöjd, mätt och trött.
Men innan jag släcker för natten så blir det rengöring av en svettig kropp och så smörja med mjukgörande. Känner mig som en knäckebrödskiva, husman. Måste även berätta om den sömnsnåla natten. Innan jag gick och la mig så kollade jag på bilderna från lägret och det är så svårt att sluta kolla när man börjat. Så det blev ju lite sent. Men till slut så kom hunden och jag i tältet. Det var behagligt svalt efter den kokheta dagen. Gozzi fann sig till ro och jag kände John Blunds sovgrus i mina ögon när Gozzi flyger upp och är påväg genom tältduken. Jag far upp och fångar honom i luften, får ner honom på tältgolvet och håller för hans gläffsande nos. Han lungnar sig efter en stund och jag lägger mig åter till rätta när jag då förstår varför Gozzi brusat upp. En kanin har hittat in bland tälten och tyckte väl att mitt var extra fint eftersom han behage yra runt utanför, gozzi var åter påväg att flyga ut ur tältduken igen, då gav jag upp. Traskade bort till bilen och där fick jag sova några timmar innan det var dax för Sara och mig att träffas i köket för att fixa frukost till 80 underbara barn och massor av duktiga ledare.


Mitt nya 2- manna tält, bara att.....så var det klart att sätta sätta fast.


Även den lilla pippin vill vara med på läger


Mitt roliga barnbarn :-)





God Natt!

:-)

5 kommentarer

Ailas

04 Jul 2010 22:08

Kulig helg och mycket nytta har du gjort! Tänk så lyckliga barnen blev.



Djur är fantastiska... De ser och hör precis allt, i alla fall när de VILL... Men, de kan vara totaldöda och blinda också.

Selma

05 Jul 2010 09:51

Det måste vara tufft för en jycke att försöka nonchalera en hare utanför tältduken.

mimmione

05 Jul 2010 10:44

haha inte lätt att få ro i ett litet tvåmanna tält med hund och kanin på besök

IKA

05 Jul 2010 15:21

En kanin kan ju vara extra spännande för en vovve, vilken tur att du hade snabba reflexer och lyckades spänna Gozi innan tältet gick söner =)

Tack för titten hos mig och kommentaren, hoppas att du kikar in igen och din blogg kommer jag att besöka igen, såå fina bilder och bra skrivet!



Ha det gott/Kram!

IKA

05 Jul 2010 15:22

En kanin kan ju vara extra spännande för en vovve, vilken tur att du hade snabba reflexer och lyckades spänna Gozi innan tältet gick söner =)

Tack för titten hos mig och kommentaren, hoppas att du kikar in igen och din blogg kommer jag att besöka igen, såå fina bilder och bra skrivet!



Ha det gott/kram!



Ha det gott/Kram!

Kommentera

Publiceras ej