Vår fina blomsterprakt

7kommentarer

När E och jag jobbade inatt så stannade vi upp ett flertal gånger då vi klev ur bilen för att blunda och känna alla härliga dofter från blommor och buskar. Efter det lilla regnet så kändes det som om man befann sig i en parafymbutik. Det var så skönt att bara stå där, släppa på uppdragna axlar, blunda, känna dofter, lyssna på tystnade och njuta av nuet i stressen av att hinna. På betald arbetstid har vi i natt varit livsnjutare och jag tror bestämt att vi tog in detta lugnet till våra brukar som sovit som stockar. Vi ska fortsätta strö njutarpulver under följande natt.


Man kan njuta på olika sätt, det här är också att föredra.

Nu ska hunden få njuta av att läsa sin morgontidning på hundars vis!

Puss och kram

:-))

7 kommentarer

Tessan

06 Jul 2010 11:33

Svar: Ja jag är nog en turis. Vinner saker titt som tätt :D Jag diggar med färgen :P

Ailas

06 Jul 2010 12:53

Skön natt, med andra ord!



Jag har oturen att lida av s k sensorisk hyperreaktivitet, vilket innebär att jag är känslig för bland annat starka dofter. Dock klarar jag de flesta växterna utomhus, även om vissa kan ge mig huvudvärk. Värst är det nog när rönnen blommar!



Jag önskar dig ytterligare en lugn och skön natt i doftparadiset.



Kram!

mimmione

06 Jul 2010 13:20

låter härligt att kunna njuta på jobbet, på en förskola kan du oxå njuta av årets alla växlingar tillsammans med barnen, särskilt vår och sommar är att föredra då man slipper alla jobbiga regnkläder

soffie

06 Jul 2010 14:02

mmm va härligt med alla blomdofter,

Å vilken mysig bild,

kram

Kerstin

06 Jul 2010 17:12

Ja nog är det härligt, men jag längtar efter regn!

Orkar inte vattna mer snart!

kram*

Ann Catrine

06 Jul 2010 20:46

det är väl lycka det,- att kunna se det vackra i allt det vardagliga!

Tack och lov att vi har förmågan att göra det...



Kram!

2barnspappan

07 Jul 2010 11:04

Gud vilken härlig bild! =)

Kommentera

Publiceras ej