Välkommen till Rosriket

5kommentarer

Gillar du Rosor?
Rosengården är ett blomstrande kulturarv som ägs av Linda och Jonas Hallström. De bor i en gammal köpmannagård i Kristianopel i Blekinge och de äger en av Sveriges största samling av privata rosor, över 500 gammaldags sorter. Här finns rosor med starka dofter, klättrande och buskiga, rosor med färger som varierar i det oändliga och rosor som blommar hela sommaren fram till frosten kommer.

Är du i blekinge måste du bara ta dig dit!


Denna fina ros växer i min trädgård på Öland

Lindas och Jonas trädgård är öppen dagligen
15 maj till 20 augusti 10 - 18 
och
det är gratis entré.
Läs mer på
www.rosengardenkristianopel.se

Nu ska jag gå ut för att lukta på min klätterros
som är översållad med röda stora blommor.

:-)

5 kommentarer

Marie-Louise

26 Jul 2010 19:03

Svar: Ja nya gardiner skulle sitta fint nu till nya fönsterna. Ska bara hitta några jag gillar.

Selma

26 Jul 2010 19:17

Kanske måste man till Blekinge.

SOFFIEPROPP

26 Jul 2010 20:17

å va fint mmm härligt med doftande rosor,

´dit ska jag åka om jag besöker Blekinge:)

Tack för tips!

maria

26 Jul 2010 22:21

Vilken fin ros :)

Klart sevärt om man har vägarna till Blekinge...



Må så gott !

Kram

Ailas

27 Jul 2010 09:16

Jag älskar rosor! Tyvärr stal Kung Bore min fina polyantaros i vintras, vilket har jag svårt att förlåta.



Brukar besöka Jönköpings Rosarium med jämna mellanrum som du nog märkt på bloggen. Kom precis på att det kanske är kung Bore som ligger bakom en del rosengårdar? :)

Kommentera

Publiceras ej