Semester....

5kommentarer

....är skönt och tiden går väldigt fort, när man har roligt. Både min bil och jag strejkar. Jag vill inte åka ifrån stugan och som det ser ut nu så kommer jag inte från ön utan en fungerande bil. Efter att någon kollade på bilen i söndags innan lägret var över så kom någon fram till att det kan vara bränslepumpen. Konstigt nog så går den att bogsera igång om man drar runt den på halva ön. Igår kunde vi starta den med hjälp av startgas men det gick inte idag. Jag ska prova lite senare så att lurvetass inte behöver sitta i en skållhet bil hem de två timmarna det tar att köra. Men jag börjar ju inte jobba förrän i morgon kväll 21.00, så jag hinner. Det finns ju bussar :-).


Igår kväll så stekte vi kroppkakor, packade ner några goda öl, lingonsylt, grädde, badkläder och så tog vi cyklarna och drog till havet. Oj vad skönt att sitta på bryggan och kolla på de små svanungarna medan man käkade Evas goda kroppkakor från Köpingsvik. Något bad blev det inte för mig, huhu bara 22 grader i vattnet, så uteduschen fick det bli i stället. Kvällen innehöll även en runda i pokerhuset, jag måste ju ligga i och träna så man kan vara med i de stora sammanhangen. Jag lyckades vinna en gång även om läromästaren tydligt talade om att det inte var stor risk att jag skulle kunna det när vi startade spelet :-). Men vissa är ju födda till proffs.


Tänk att det ska bli fina svanar av de där grå dunbollarna

När jag gick förbi min Magnolia igår så såg jag ett tecken att någon tänker på mig. En ensam lite rosa blomma tittade fram mellan de gröna bladen. Undrar om det kan vara min kära vän E-beth som gick bort för 3 år sedan som ville skicka mig en hälsning. Jag vänder mig upp mot himlen och skickar en släng puss tillbaka som tack.


Konstiga saker kan ibland uppstå


Underbara sköna sommar!

Puss och kram

5 kommentarer

Ailas

20 Jul 2010 18:55

Hoppas verkligen att du får ordning på din krånglande bil! Visst, bussar finns ju... men bilen måste ändå hem på något sätt, så det vore en fördel att kunna köra den direkt.



Förstår verkligen att det bjuder emot att åka ifrån Öland! Det är vackert och så är ledigheten bara så underbar. Men tiden rusar och allra snabbast sker det när man är ledig.



Tack för go' kommentar hos mig!



Kram

maria

20 Jul 2010 20:53

Hoppas bilen funkar snart igen :)

Vilken ö håller ni till på ?



Ha en go kväll !

Kram

soffie

20 Jul 2010 20:56

tråkigt med bilen hoppas du får ordning på den,

va söta små dunbollar svanen har,

va fin blomma och har du känt av din vän på andra sätt,kram

Sofie

20 Jul 2010 22:31

Hoppas verkligen det löser sig med bilen din, men jag kan förstå att ni strejkar. Vem vet bilen kanske startar när han inser att ni måste hem... Kramar från mig

AnnaKK

21 Jul 2010 08:55

Jobbigt när bilarna trilskas - speciellt om man inte vet varför, och det dessutom är långt till en verkstad... <:-I Hoppas att det har löst sej!! Annars verkar det ju inte helt fel att stanna kvar på ön ett tag till! ;-)

Kommentera

Publiceras ej