Min knäppa bil

1kommentarer

När jag nästan hade gett upp att få igång min bil så startade den utan problem och så rullade den så fint ända hem. Jag hade pratat med stora dottern och de skulle komma upp för att hjälpa mig som idag om jag inte lyckades själv. Konstig bil jag har, idag har han startat utan problem. Men till verkstaden ska den för att få sig en översyn.

Vaknade och hoppades på att jag fortfarande hade semester och var kvar på Öland. Men en snabb blick runt i rummet gjorde mig påmind om att jag befann mig hemma i huset. När ändå lurvetass skulle ut på morgonpromenad så tog jag kameran med till pappa för han ville jag skulle fotografera hans fina blommor.


Liljan luktade helt underbart

När jag gick hem från pappas så stannade Gozzi och jag för att titta lita på kossorna som låg och idisslade efter sitt morgonmål. De små kalvarna låg och sov så gott men kom snabbt upp på fötter då vi stannade till för att fotografera.


Passade på innan kalven vaknade


Finns det något mera nyfiket djur än kossor?

Nu ska jag se om jag hittar något som jag kan röra ihop till en smarrig måltid innan sängen får ett litet besök så att man orkar att jobba hela natten.


:-)

1 kommentarer

Per-Anders

21 Jul 2010 21:00

Vid en första anblick trodde jag att det var vilda lejon på savannen, men det var ju svenska små kossor. Men de är ju fina de också.

Kommentera

Publiceras ej