Loppis är poppis

4kommentarer

Jag måste ha retat gudarna, för det är bara regn hos mig.
Blåsiga Öland, regniga Öland, men det är lördag och jag får äta godis. Plockegodis från Bomas butik i Köpingsvis, tröstegott och mumsfaktor 18. Finns det något ställe som är så loppistätt som Öland. I varje buske, garage, lada och på var och varannan gräsplätt står ett bord med loppisprylar på. Idag är det bara loppis innomhus för det är full storm och ösregn här som på så många andra ställen i Sverige. Även vi har varit på loppis och det blev lite av varje. Några böcker till W, en glasskål till en orkidéplantering, en rödvit skål till ett ljusarrangemang, några stickor en sångbok samt en bok om barn som skriver till Gud.


Mina loppisfynd från Öland

Tro det eller ej men nu ska vi gå för att kolla på fotboll. Egby och Sandby ska göra upp. Det är en mycket prestigefull match där det står 2-2 i uppgörelse. Var tionde år spelas det en match mellan ovan byar och vi hejar naturligtvis på Egby. Om inte spelare och publik blåser bort så får vi hoppas på att spelarna ger allt för sin Egby publik.


Lördagsgodis är gott

Från boken Barn skriver till Gud, står föjande;

Förlåt att jag
inte har skrivit
tidigare men
jag har inte lärt
mig skriva fören nu.
"Märta"

:-)

4 kommentarer

Annelie m fam

24 Jul 2010 20:42

Hejja Egby!! Mamma nästa gång vi e på Öland samtidigt så vill jag me åka på loppisrunda =) och ha en sådan godisskål!

Ailas

24 Jul 2010 20:45

Det har varit svalt även här, men just inget regn. Regnområdet gick precis öster om Jönköping, såg jag på radarn.



Loppis kan vara kul, men man samlar på sig så mycket. Skulle själv behöva ha loppis här!



Jag hoppas att fotbollsmatchen blev fin, trots det rådande vädret. Rätt lag vann, förstås?

Per-Anders

25 Jul 2010 22:52

Fast kanske regnet i själva verket är gudarnas belöning. Efter den värmebölja vi haft är det ganska skönt med en regnskur.

Marie-Louise

25 Jul 2010 23:00

Det där godiset såg väldigt gott ut :)

Kommentera

Publiceras ej