Inte alla men många

6kommentarer

Det blir mycket läger bloggande nu några dagar, blir väl lätt så när man har fått uppleva en sådan härlig helg. Något som var mycket poppis på lägret var att få springa under vattenspridaren. Barn stora som små drog sig gärna till denna del av fotbollsplanen där spridaren stod. Det tjoades och skrattades medan det ena barnet efter det andra sprang runt för att bli blöta. Vattenspridaren kan ju även varit extra poppis denna helg pga av att solen stekte på hela helgen. Inte utan att jag själv kom att tänka på mitt förhållande till vattenspridaren som snurrade hemma utanför föräldrahemmet på somrarna. Eftersom vi bodde intill en å så hade vi ju alltid tillgång till vatten oavsett om det var soltorrt i brunnar och diken, ån tog ju aldrig slut. Jag minns att jag kunde springa i timmar under spridaren och vattnet hade ju nästan alltid en behaglig temperatur.
Något som jag dock lade märke till på lägret var att det fanns en ledare som var mycket förtjust i vattenspridaren, jag tror inte att jag en enda gång såg honom springa runt där för att bli blöt utan hans förtjusning var mera att se till att andra blev blöta.


Gräset blev halt där spridaren stod och det var lätt att man kanade när man sprang fort.


Utan att nämna några namn och hänga ut någon ang vatten-lek-ner-blötaren så visas här en bild istället :-)


En och annan ledare blev också blöt


Här var en liten kille som mer än gärna höll sig intill vattenspridaren

Så var det måndag igen och det var nu dax för tre nätter på jobbet.

:-)

6 kommentarer

Ailas

05 Jul 2010 16:51

Hm... ähum, är det nu riktigt säkert att inte även du råkade befinna dig vid vattenspridaren och få lite stänk på dig? :)

Jag undrar om inte jag hade haft ärendet åt det hållet rätt ofta, så varmt som det var..!



Kul bilder!

2barnspappan

05 Jul 2010 18:39

Det där ser ju helt underbart ut! =)

Vi är framme vid nästa hållplats nu...

Kram

Tessan

05 Jul 2010 18:56

Fin blogg ;)

Maja

05 Jul 2010 19:05

Härliga bilder!

soffie

05 Jul 2010 21:25

underbara bilder,

ha det toppen

IKA

06 Jul 2010 00:15

Oj oj där skulle mina söner velat springa omkring och tjoa med övriga =)

Det är något visst med vattenlekar oavsett ålder och storlek.

Väldigt fina bilder

Kram!

Kommentera

Publiceras ej