Boktips

5kommentarer

Titel: Älskade syster
Författare: Joyse carol Oates
Joyse är 72 år och har skrivit runt hundra böcker.
Det sägs att ovan boktips är en av Joyses bästa böcker och det säger inte så lite.
"Älskade syster" bygger på en verklig händelse - mordet på skönhetsdrottningen Jon Benét 1996.
Handling;
Boken är en rasande skildring av en trasig familj med en framgångsrik bullrig pappa som aldrig är hemma och en mamma som är besatt av att göra dottern berömd. Mordet och kärleksbristen gör Skyller till en nerknarkad ung man, olycklig, skadad och påklistrad en mängd bokstavskombinationer. I verkligheten hittades aldrig mördaren. Författaren har en egen lösning.



Nu ska jag ta mig samman
och göra något onyttigt!

:-)

5 kommentarer

Ailas

28 Jul 2010 23:30

Oates är en av mina stora favoriter. Måste absolut läsa den här boken, men några andra ligger redan i kön... Har alltid flera böcker på gång parallellt.

Annelie

29 Jul 2010 08:54

Jag skulle vilja läsa mer, men jag är väldigt bokkräsen!! Kraaam

soffie

29 Jul 2010 09:39

tack för boktips den sätter jag upp på min vill läsa lista:)

har läst andra böcker av henne ,hon skriver mycket bra!

kram

Åke

29 Jul 2010 11:01

Oates är också en av mina favoritförfattare avslutade nyligen "Dödgrävarens dotter" även den boken är ett gripande mästerverk, kram

Selma

29 Jul 2010 11:35

Jag gillar att läsa henne. Hon är bra!

Kommentera

Publiceras ej