Fredag

0kommentarer

Tur det är fredag för då är det jobb, kan ändå inte sova på nätterna så man lika gärna jobba. Somnade runt tolv efter att ha läst lite i min bok, vakande efter en timme och kunde helt omöjligt somna om igen. Jag var uppe, la mig igen, snurrade från ena sidan till den andra, kollade klockan, funderade och så höll det på i många långa timmar. Drygt! Och hur pigg är man idag då på en skala.
Men efter en runda med handsågen så blev man pigg igen. Grannen som ska hjälpa mig med köra iväg rishögen skulle göra det i helgen och eftersom jag är på hemmaplan då så var jag tvungen att ta det sista trädet som skulle sågas ner innan dess.
Rishögen är så stor så jag skulle kunna ha eget majbål här om det inte hade varit för att bålet skulle kunna ta med sig både lada och boningshus. Det vill man ju inte riskera.

Nu är det packa och städ inne som gäller innan vi vänder nosen hemåt efter härliga dagar i det lilla gula huset.



Ha en bra fortsättning på dagen!

:-)




Kommentera

Publiceras ej