Kärlekens lyrik

1kommentarer

I Folkviseton med Nils Ferlin (1898-1961)

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Med dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnadsdagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min Lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Vad passar bättre än lite kärleks lyrik av Nils Ferlin så här dagen innan midsommar. Jag hoppas på att alla får fint väder, få vara med människor som de håller av och att maten och dess tillbehör låter sig väl smaka. 

:-) 


1 kommentarer

Sofie

21 Jun 2009 22:19

Vilken fin text, mysigt med kärlek. Tack för att vi fick fira midsommar i ditt paradis på Öland, ett underbart ställe. Kramar Fia, Alex och Moltaz

Kommentera

Publiceras ej