Fullmåne

0kommentarer

I natt är det fullmåne. En del människor blir aldrig påverkade eller känner av att det är fullmåne. Men det blir jag. Jag har svårt att sova och om jag somnar så vaknar jag en gång i kvarten. Därför är det bra att jobba denna natten, om man ändå skulle sovit dåligt. För många många måååååååååååååååånga år sedan då vi var jägare, satt kvinnorna och vaktade elden när mannen var ute för att skaffa mat. Men min kropp har inte fattat att jag inte behöver att vakta någon eld eftersom det inte är någon man som kommer hem med mat nattetid och om det skulle inträffa så är den redan tillagad. Men visst är det spännade med fullmåne och lite mystiskt. Hur som helst även om jag nu inte behöver vakta elden så gillar jag fullmånenatten. Därför kommer vi att köra runt hela natten, låta oss laddas  och njuta av månens sken.
Så säger jag då god natt till er som brukar sova.
:-]

Kommentera

Publiceras ej