Underbara måndag

0kommentarer

Va gott och komma hem och ha tre jobbnätter bakom sig. Nu är jag ledig två och så är det till att på att igen. Mellandag två gick i en rasande fart och bestod av att vakna, promenera, äta och så vila en stund. Solen var ju framme under dagen och piggade upp. Nu sitter Gozzi och vänta på att få gå ut i morgonsolen som är generös nog att visa sig idag oxå. Men han får allt vänta tills jag bloggat klart och druckit upp mitt goda te, tror jag ska ta en kopp till. Jag var och handlade innan jag körde hem idag, Willys öppnar kl 07 och det är perfekt, så slipper man det när man vaknat (om man nu lägger sig förstås). Idag blir det grillad kyckling med potais och sallad.


Ta alla tillfällen.....

Jag är tacksam över;
att solen skiner
att kylskåpet slutat eka
att min telefon har radio så att jag kan lyssna på Rix Morron Zoo under Gozzi promenaden

Jag säger bara
Snälla snälla ta mig med i en tur upp i det blå,
låt mig få smaka av ananasbitarna de små.
Under parasollet vill jag njuta,
men nu får jag sitta hemma i kylan och tjuta.

Kommentera

Publiceras ej