Drömanalys

1kommentarer

Idag har jag gjort det igen, drömt en konstig dröm som återkommer på olika sätt. Idag (även på natten återkommer drömmen) drömde jag att jag skulle åka till tandläkaren, men jag hittade inte dit. Tog tunnelbanan, bar omkring på en pall, en avlång brun sak klädd i galon. Pallen tog jag med mig, upptäcker detta när jag nästan hittat till tandläkaren. Hur kan man missa att man bär omkring på en pall? Vänder då om för att lämna tillbaka pallen på tunnelbanan. Möter en väktare som kommer springande emot mig, jag berättar som det är och han förståt att det inte var meningen, men då hittar jag inte tillbaka till tunnelbanan och väktaren är bort. Jag irrar då omkring med en pall under armen och en rosa tandborste i andra handen. Då vaknar jag.......
Det är mycket tunnelbana, resande, inte hittar dit jag ska, inte hinner med, bära omkring på saker...osv.

Nu har jag plockat fram min drömanalys bok och här och nu ska jag skriva vad jag kommer fram till.

Vi börjar med själva färdsättet Tunnelbana; Här kan det vara att jag missar en anspelning på en chans som jag håller på att gå miste om för att jag inte är tillräckligt aktiv.
Pallen kan betyda att jag jag ska slänga upp benen på den och bara sätta mig ner för att koppla av och inte bry mig så mycket om saker som jag inte kan förändra.
Tandläkarbeök som inte blev av kunde jag inte hitta något om.
Men väktaren i tågsammanhang kunde stå för något med auktoritet....?
Att jag inte hittar dit jag ska i olika sammanhang kan bero på att jag tappat inriktning i livet på det ena eller andra sättet.
Ja, detta får jag nog fundera på lite, just nu säger det mig inte så mycket.

Men kom gärna med synpunkter :-))

Kan vara bättre att jag håller mig till min Nikon än med drömtydning.




I min mammas och pappas trädgård växer dessa fina blommor.


När W fyller år ska han få en traktor av mig.  Men ni får inte skvallra för han vet inget.

Nu ska Gozzi och jag gå sista rundan innan jobbet, så är det bara två nätter kvar av tre. Men som ni alla vet så går nätterna fort och jag är snart ledig igen.

Till er som ska sova säger jag gonatt.
:-)

1 kommentarer

emmie

04 Aug 2009 20:41

hm.. märkliga drömmar, eller kanske inte? de vill nog säga dig något. tack för idag undeerbara mamma =)längtar till öland! kram kram

Kommentera

Publiceras ej