Eftermiddagspromenad

1kommentarer

När jag vaknade idag ville min kropp inte stiga ur sängen, men som tur är har jag en hund som har behov. Först tänkte jag bara gå en liten liten nödvändig kiss runda, men jag ångrade mig. Vi stegade in i skogen och tog en liten stig som ringlade sig fram mellan granarna. Gozzi var ivrig och nosade glatt på de små kaninspåren. Det var så underbart skönt ute, nästan så jag blev fikasugen. Vi kunde sitta där under ett träd och ätit medhavda smårgåsar och druckit te. (Te till mig). När vi hade gått en stund kom vi fram till en bjökbacke, "gu va vackert". Jag lutade mig mot ett träd och Gozzi satte sig, jag slöt ögonen och bara stod där.Det var så stilla att man nästan trodde att hela välden höll andan, solen skulle just gå ner och himlen färgade en smal strimma orangeröd. Där stod vi och beundrade och tankade de fem sinnerna ( snarare de sex sinnerna) med ny energi. Sedan gick vi vidare med lätta steg och Gozzi hoppade omkring ovetande om att allt detta vackra kan skådas av alla helt gratis om man bara vill.


Amaryllisen "Souvereign" blommar så vackert.

1 kommentarer

Annelie

28 Dec 2008 19:13

Tack mamma för en fantastiskt härlig jul! Synd bara och fy på oss att vi stressade så mycket mellan olika julbesök! Snart så ses vi igen allihopa i min härliga busiga stora familj! Kram kram till er allihopa tack för att jag får ha er i min familj

Kommentera

Publiceras ej