Min spelande granne!

2kommentarer

Jag berättade för er i ett tidigare inlägg om min granne som jag trodde hade köpt sig ett dragspel. Nu tror jag bestämt att han efter många timmars träning fått till någon slags melodi för nu låter det ju riktigt trevligt. Inte som om Roland Cedermark hade spelat precis, men vem vet, snart så. Hoppas nu bara att han håller sig till sitt dragspel så att han inte får för sig att prova något nytt. Blodad tand ni vet...fasan är ju fiol eller bastuba.
I vilket fall som helst så har jag sovit som en stock, middagen är avklarad, disken i diskstället, hunden rastad, mor o far har fått besök...nu är det snart dags för jobb igen.
 
 
Solen skiner!
 
:-)
 
 
 

2 kommentarer

S

23 May 2013 20:27

Åh, violer!
Jag tänkte just säga bara han inte satsar på fiol!! Dragspelet kanske låter riktigt småtrevligt framåt midsommar...

Kram!

Annika

23 May 2013 20:27

Hej. Jag hade en granne en gång vars son spelade trummor. Inte kul. Dragspel hör ju lite sommaren till så det kan ju vara lite okej nu framöver kanske. Ha en bra jobbar kväll.

Kommentera

Publiceras ej