Eftermiddagspromenad!

4kommentarer

Det underbara vädret och det ekande kylskåpet avgjorde att en promenad stod på agendan. Det är alltid skönt att komma ut på en långpromenad mellan jobbpassen. 

(null)

Solen värmde skönt och det var så gott som vindstilla. Trotts det fina vädret var det ingen som passade på att ta sig ett dopp. 

(null)

Fontänen kämpar på med att behaga Karlskoniterna och andra som råkar komma förbi. Snart är det dags för vintervila. 

(null)

Konstnärerna Lisa Jeannin samt Rolf Schuurmans konstverk "kvintessensen" är uppdelad i fem olika delar. Deras tanke med de olika skulpturerna som är placerade på Pottholmen var att stimulera ung som gammal till samtal och det kan jag lova att det gjort. En av dessa fem består av en ljusstake, det är min tolkning iallafall. 

(null)

Med detta lilla inlägg önskar jag alla
en trevlig måndag. 




4 kommentarer

S

19 Sep 2022 13:16

Så fina bilderna är med grenarna som ramar in. Visst ser det ut som en ljusstake. Man kan bara fantisera om vems?

Kram!

Anki

19 Sep 2022 16:24

Fina bilder från din promenad! Den ljusstaken gillas!
Ha en fin måndagseftermiddag/ kväll!
Kram

Ibod11 - Ingrid

19 Sep 2022 16:45

Fina bilder från din promenad. Jag kan se framför mig hur vi stod där och tittade på fontänen i solnedgången. Härliga minnen :D Men jag tror inte att jag såg ljusstaken och förmodligen fanns den inte där då. Kul med konst som får folk att prata med varandra.
Kram

Micke

19 Sep 2022 17:20

Så jättefina bilder du lägger ut, känns som om sommaren håller sig kvar lite, åtminstone på bild.
En sådan promenad är inte illa alls.

Ha en fin kväll.

Kommentera

Publiceras ej