Sitt som en man!

3kommentarer

Även om jag tänker på det varje gång jag sätter mig ner så är det inte många sekunder bort som benen ligger i kors. Jag skulle sitta som en man sa läkaren då jag var på besök för mitt bäcken som jag har haft problem med väldigt länge. En sned rygg och några graviditeter med foglossning som följd har försvagat mitt bäcken. Jag skulle träna upp musklerna runt om bäckenet för att få stadga och så fick jag inte sitta med korsade ben. När vi kvinnor sitter ner så har vi alltid ett visst tryck på bäckenet för att vi ska sitta med benen ihop. Detta gör att vi inte sitter helt avslappnat och det kan medföra smärta och andra komplikationer.
Tåhävningar var en mycket enkel sak som sjukgymnasten sa var bra, är du svag i vaderna så kommer du ingen stans. Stå på en fot i taget och gå upp på tå och ner igen. Du kommer att märka om du är svagare i ena vaden. Gör i så fall fyra tåhäv på den svaga sidan och tre på den andra tills du kommit i fas. Upprepa några gånger. Kan göras var som och när som.
 
Jag glömde berätta vad jag åt till lunch igår....men nu vet du :-)
 
Ha en fortsatt fin dag!
 
:-)

3 kommentarer

S

29 May 2013 19:32

Ja detta var ju verkligen något jag aldrig ägnat en tanke! Dags att lära om då.

Kram!

soffie

29 May 2013 20:09

intressant det du berättar om hur man kan träna bäckenet, hade ingen aning om att vi sitter på olika sätt.hoppas du inte har alltför ont av det, kramen

♥ Carina ♥

29 May 2013 20:13

Oopps! Borde lära om mig jag med. Benen är nästan jämt i kors då jag sitter...
Smarrig lunch!
Kram

Kommentera

Publiceras ej