Näkter....galen!

5kommentarer

Nu har den kommit, näktergalen satt i syrenhäcken igår kväll och spelade för mig. Lika underbar som den är att lyssna till, lika galen kan man bli när man har fönstret öppet en tidig sommarmorgon och man tror att den lilla pippin sitter inne i örat på en. Men nu är den bara helt bedårande att lyssna till.
 
Titta, vad som håller på att blomma :-)
 
 
 
Snart kommer bilarna att stanna utanför min stuga.
Magnolia är inte så vanlig på Öland.
 
Härliga tider!
 
:-)
 
 

5 kommentarer

TantGlad

05 May 2013 08:13

Förstår att näkter-galen kan gjöra en galen, fast det är ju vackert åkso.
Villka fina bilder.
Nu kommer värmen, och du lotta får väl ett kanonväder nu till veckan. Såååå hääärligt.
Ha en fortsatt fin helg och pippi-kram från mig! kvittrelekvitt..

Spanaren

05 May 2013 10:17

Mmmm så många fina bilder ... som vanligt *ler*
Gozzi, barnbarn (gissar jag), Magnolia och ... har jag glömt något?!?!

Ha en fin dag och njut av din näktergal/ kram

S

05 May 2013 11:37

Hihi, här är det koltrasten som sköter om det jobbet.

Så fina bilder.

♥ Carina ♥

05 May 2013 14:48

Men åh.... jag älskar magnolia... och doften.... Lovely!!
Jag tror jag måste be dig sätta igång kaffepannan snart ;)
Kram

Inger Maryissa

05 May 2013 22:13

Ljuvliga bilder på Magnolian som knoppas nu....det går fort ute i naturen nu.
och speciellt om det blir som de lovat, soligt och mycket varmt
och mysigt att Näktergalen har kommit och spelade
kram

Kommentera

Publiceras ej