Miljötänk!

4kommentarer

Någon, vet ej vem men troligtvis de som ägde huset på Öland för många många år sedan har använt trädgårdslandet till soptipp. Jag gräver och gräver och jag hittar än det ena än det andra. Konservburkar, snusdosor, kapsyler plastpåsar och alla dessa skärvor från koppar och fat. Jag sorterar och tar med det till tippen där det hör hemma. Har lite svårt att fatta hur man får för sig att gräva ner det i trädgårdslandet. Det kan ju vara så att de inte hade trädgårdslandet där från början utan att det var deras egen soptipp så som det många gånger var förr. Det som inte syns finns inte. Förhoppningsvis så har jag snart grävt upp allt skräp så att mina hallonbuskar och blåbärsbuskar inte ska behöva samsas med annat ej växande material.
 
De här tingen står på en stenmur en bit bort där jag bor, hoppas jag inte gör sådana fynd.
Som synes så har de nog stått där ett tag.
 
 
:-)
 
 

4 kommentarer

TantGlad

21 May 2013 19:17

Hmmm....säger jag och vad konstigt hur folk kan gräva ner en sån massa skit.
Tittar in och önskar dig en jättefin kväll nu. Här är det varmt och gott, men regnat i förmiddags!
Goa kramar från mig!

♥ Carina ♥

21 May 2013 20:47

Vad trist att hitta sånt där skräp ute i vår fina natur :(
Kram

Anonym

21 May 2013 21:25

usch vilka dårar det finns som gör så...

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

21 May 2013 21:41

Ja en del tänker verkligen inte på miljön. Bra att någon hittar det ändå och kan göra av det på rätt plats.

Kommentera

Publiceras ej