Inför stambytet!

6kommentarer

Nu är det dags för stambyte i våra lägenheter. Det ska bytas rör, nytt kakel och badrumsinredning. Det springer en massa människor och mäter och fixar, räknar och skriver blocken fulla. Ska bli så skönt med ett nytt badrum och ny kran i köket. Nästa vecka ska vi på förhandsvisning av kakel och annan inredning som man kan välja på. Hoppas att jag är ledig då de ska borra och föra liv här i mitt hus för annars blir det nog svårt att sova. Idag så håller de på med att filma alla avloppsrör inför stambytet. Utanför mitt har de grävt upp ett hål för att komma åt avloppet. Vilket skitjobb den killen har för det luktar pyton där ute.
 
Det blir till att hålla för näsan
 

Efter en dimmig natt på ön
så ska jag sova gott :-)
 
 

6 kommentarer

Ailas

22 May 2013 11:23

Kunde inte annat än le, när jag läste ditt inlägg. Kika in hos mig, så förstår du... :)

Hoppas att stambytet sker smidigt, du behöver ju sova mitt på dagen ibland. Vad sägs om tält i skogen?

Kram!

♥ Carina ♥

22 May 2013 11:53

Söt och passande bild :)
Ja, hoppas du inte har dina nattpass då dom borrar. Kan tänka mig att det låter högt och illa.
Kram

S

22 May 2013 12:29

En talande bild! :) Hoppas det kommer att ticka på som planerat så ni snart har ert nya fina badrum.

Kram!

Annika

22 May 2013 13:00

Jo det lär nog vara ett Herrans liv ett tag. Men sen blir det säkert ett bra resultat istället. Hoppas att de jobbar lite snabbare än hemma hos oss. Vi har nu väntat på att få vårt badrum klart i 2 månader. Men snart så... Ha det så gott.

Inger Maryissa

22 May 2013 13:34

Usch det låter jobbigt med stambyte och hoppas det inte blir alltför jobbigt
men säkert det blir skönt när det är över och med nytt badrum osv.
kramar
Vilken så söt bild !!

Mia

22 May 2013 15:58

Sånt är nödvändigt ont! Men så skönt när det är klart! Mödan värd, tycker jag.

Att sova hemma i lägenheten under tiden arbetet pågår tror jag blir omöjligt, i alla fall tidvis!

Kommentera

Publiceras ej