Hemma igen!

5kommentarer

Trött och sliten ligger nu min fina hund i sin korg. Det var en gammal man som hämtades på djursjukhuset. Med hängande huvud och rangliga ben gick vi så sakta mot bilen. Tårarna brände bakom min ögonlock över att behöva se honom sådan. Min fina hund full av liv och busighet. Han tittade på mig med bedjande ögon...han lider...jag lider. För varje gång detta händer förvärras hans situation. Vi kan prova med detta, eller detta, eller detta. Men vi ger ingen garanti. Nu ger jag det en sista chans med den medicinen vi fick denna gången, sedan så ska han inte behöva genomlida flera jobbiga undersökningar. Han ska inte behöva vara borta från mig flera gånger då han som mest behöver mig. Om det så dröjer en månad eller fem så ska han få leva den sista tiden han har kvar som den hund han vill vara och inte den han har blivit med alla begränsningar som gör honom många gånger passiv. Vi ska nu njuta och hitta på busigheter i den mån det går. Så när den dagen kommer...då ska allt vara noga genomtänkt och väl planerat. Bara tanken gör mig yr, förtvivlad och tung....men eftersom jag älskar min hund så mycket så kan jag inte låta honom lida mera.
 
Det är här under detta fina magnoliträdet som han har sin favoritplats då vi är på Öland.
 
 
Delad sorg är hälften så jobbig att bära.
Tack för alla fina ord ni skrivit under de här jobbiga dagarna.
 
Kramar till er!
 

5 kommentarer

TantGlad

18 May 2013 16:01

Mina tårar rinner när För kinden nu, och jag FÖRSTÅR dig . Det är så svårt när djur som man älskar blir sjuka. Jag fick låta min Snoddas 14 år somna in i november. Jag grät så mycket.
Ge Gozzi en spesiell kram från mig.

Tänker på er!
Kramar i masssor.

S

18 May 2013 19:04

"Bara ett djur" - jodu. Så oändligt mycket mer. Jag hoppas ni ännu kan få en riktigt fin tid ihop.

Stor kram!

soffie

18 May 2013 20:19

guuu va jobbigt för dej att se att han lider, stackars >Gozi,hoppas nu att den medicinen blir bra för han. kramen, å magnolian är så vacker..

sara

18 May 2013 23:50

Ååå älskade lille lurvtass! Många kramar till er båda!

AnnaKK

19 May 2013 13:03

Så skönt att han har fått komma hem igen - och slapp bli opererad!! Hoppas innerligt att medicinen hjälper, och att han återhämtar sej.

Det är verkligen svårt det där när djuren blir gamla och/eller sjuka... :-( Vi väntade alldeles för länge med att låta vår första hund få slippa ifrån det lidande som hans sista levnadsår mestadels bestod av - men vissa dagar var han ju trots allt lite piggare, och då tyckte vi att det kunde gå ett tag till. :-I Jag hoppas verkligen att jag kan resonera så som du gör nästa gång vi hamnar i den situationen, för det viktigaste är ju verkligen inte att ett hundliv blir långt utan att det blir lyckligt!!

Tusen kramar till både dej och Gozzi! :-)


Kommentera

Publiceras ej